.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بنزین ؛ از100 لیترسفر تا 1200 لیترنمایندگان!
رشید غریبی اندبیلی
بنزین ؛ از100 لیترسفر تا 1200 لیترنمایندگان!

بنزین همانند دوماه گذشته که نقل محافل مردم ومطبوعات بود طی هفته گذشته پررنگتر از گذشته در مطبوعات ومحافل مطرح شد و علت آن اختصاص 1200 لیترسهمیه بنزین مازاد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و 100لیتر به عنوان بنزین سفربه عامه مردم بود که با عکس العمل های متفاوتي در میان مردم ،نمایندگان مجلس و مطبوعات مواجه شد.

1-پس ازآنکه مجلس ودولت مصمم به اجرای سهمیه بندی بنزین شدند و اجرای آنرا به صلاح منافع مردم وکشور دانستند در هنگام آغاز اجرای آن به مردم نیز قول دادند آنها را دربرابر مشکلات حاصل از اجرای سهمیه بندی بنزین تنها نخواهند گذاشت.
با اين حال كمبود بنزين به ويژه در فصل سفر همواره یکی از دغدغه های مردم  بود .
از سوي ديگر کارشناسان صنعت گردشگری نسبت به ورشکستگی این صنعت به علت کمبود بنزین و افت شدید سفرهای گردشگری هشدار مي دادند به طوری که گفته می شد اکثر مراکز گردشگری در سراسر کشور خالی از مسافر وگردشگربود و بسیاری از هتل ها ومراکز اقامتی با بحران مواجه شده اند .

در این راستا رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ومعاون ریاست جمهوری با طرح اختصاص بنزین سفر به مردم قول داد با اختصاص بنزین مناسب وکافی مردم با خیال راحت بتوانند در تابستان به سفر بروند.

با اين حال  اجرای این طرح  با مخالفتهای شدید از طرف مجریان طرح سهمیه بندی بنزین مواجه شد و يك كش و قوس جدي ميان مسوولان طرح سهميه بندي و سازمان گردشگري به وجود آمد  به طوري كه مي توان گفت مساله به یک امر حیثیتی برای "رحيم مشایی" تبدیل شده بود زيرا اوصراحتاً قول داده بود تا قبل از پايان تابستان ،‌ بنزين سفر به مردم اختصاص خواهد يافت .

 سرانجام رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برنده شد و البته به جاي 200 ليتر وعده داده شده ، از اختصاص فقط 100لیتر بنزین سفر آن هم با شرایط خاصی خبر داده شد.

اما اعلام 100 لیتر بنزین سفر در شرایطی که تقریبا فقط 20روز به پایان فصل تابستان و سفرهای تابستانی مانده است به نظر نمی رسد تاثیر چندانی در سفرهای تابستانی برای مردم داشته باشد و اعلام آن در اواخر تابستان تقریبا نوشدارو بعد از مرگ سهراب است . از طرف دیگر با توجه به اختصاص فقط 100 لیتر بنزین براي سفر باز هرگز پاسخگوي  یک سفر مناسب نخواهدبود .

همچنین با توجه به شرایط خاصی که  برای استفاده از این سهمیه ذکر شده است باز هم دایره استفاده از این بنزین را برای مردم تنگتر شده است .

به هرحال با توجه به شرایط و زمان اعلام سهمیه بنزین به نظر نمی رسد این طرح تاثیر چندانی در امر گردشگری داشته باشدو البته شايد هم اين امر  بیشتر براي حفظ آبروي رحيم مشایی مورد موافقت اجباري مسوولان طرح سهميهخ بندي قرار گرفته باشد .

2- در شرایطی که مردم از سهمیه بندی بنزین به شدت در رنج هستند ، اختصاص 1200لیتر بنزین مازاد برسهمیه نمایندگان مجلس ، بازتاب هاي متفاوتی در میان مردم ،مطبوعات وحتی برخی نمایندگان داشت.

 عده ای از موافقان با توجه به سرکشی نمایندگان محترم به حوزه های انتخابی شان آن را لازم و ضروری دانسته واز آن دفاع کردند و عده ای از مخالفان نیز آن را تداعی کننده تبعیض دانسته و حتی تعدادی از نمایندگان مجلس نیز از دریافت كارت سوخت 1200 ليتري امتناع کردند.

اما علی رغم نیاز نمایندگان محترم مجلس به سهمیه بنزین اضافی جهت سرکشی به حوزه های انتخابیشان به نظر می رسد مضرات استفاده از 1200لیتر بنزین مازادسهمیه درحالی که اکثر مردم خصوصا در شهرستانها از نبود بنزین با مشکلات مختلف مواجه هستند بیشتر از منافع آن است چرا که مردم دوست دارند نمایندگان آنها همانند خودشان از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و با پوست و گوشت شان آن مشکلات را احساس کنند و خود را تافته جدابافته ندانند.
از طرفی به نظر می رسد بسياري از نمایندگان با توجه به جایگاهشان کمتر با خودروهای شخصی تردد می کنند و به خاطر شرایط خاص از امکانات دولتی جهت فعالیتهایشان استفاده می نمایند .

همچنین با توجه به بعد مسافت اكثر شهرها با مر کز کشور تعداد قابل توجهی از نمایندگان نیز عدتاً از وسایلی غیر از خودروهای شخصی خودشان استفاده مي كنند و اغلب با هواپیما به حوزه هاي انتخابيه يا نزديك ترين فرودگاه به آنها مي روند.

در ضمن ،‌ مگر همين نمايندگان و در رأس آنها رييس مجلس از مردم نمي خواهند براي انجام كارهاي خود ،‌از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند؟حال سوال اين است كه اگر در اين توصيه خود صادق هستند چه اشکالی دارد همانند اکثر مردم از خودروهای عمومی همانند آژانس ها استفاده نمایند تا از نزدیک هم با مردم ارتباط برقرار نمایند و هم بیشتر در جریان مشکلات مردم باشند؟

چگونه است براي مردم براي كار خود توصيه به بهره گيري از وسايل نقليه عمومي مي شوندولي نمايندگان براي كارشان بايد سهميه مخصوص بگيرند؟ مگر كار مردم كار نيست؟ 

نکته آخر اینکه کاش همان نمایندگان محترمی که بنزین اضافه بر 100لیتر ماهیانه را بالش نرم زیر سر مردم می نامیدند و خواستار قناعت مردم در مصرف بنزین بودند وبه مردم توصیه می فرمودند مصرف سوخت خود را مدیریت کنند امروز هم با این 1200لیتر اضافی برای نمایندگان اظهار نظر مشابه می فرمودند وبه نمایندگان نیز در مقابل اضافه خواهی همان توصیه راتکرار می کردند تا نمایندگان محترم نیز با مدیریت سوخت اتومبیل های خود بیشتر با عامه مردم دمخور و از نزدیک با زوایای طرح سهمیه بندی آشنا می شدند .

از سوي ديگر مردم نیز وقتی می دیدند مسوولان ونمایندگان شان نیز همانند آنان برای اجراي صحيح سهميه بندي با محدودیت  مواجه هستند راحت تر مشکلات سهمیه بندی را تحمل می کردند اما عملا با اختصاص 1200 لیتر بنزین به اتومبیل های خود شبهاتی را بوجود آوردند که شایسته مجلس شورای اسلامی نبود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 شهريور 1386
سلام. به همون خدایی که همه ما قبول داریم این مطلب عینه واقعیت هستش. امروز شنبه، 10/6/86 رفته بودم رامسر انتخاب واحد دانشگاه.ما همیشه از رامسر تا نوشهر رو 5.1 ساعته میومدیم. امروز از 30.10 صبح تا 30.3 تو راه بودیم که سه ساعت و نیمش رو منتنظر ماشین بودیم. سر آخر از نوشهر تا چالوس رو که همیشه ده دقیقه میومدیم، رفتیم پشت یک ماشین حمل و نقل ماست و دوغ که البته کولر هم داشت! آیا این درسته؟ آیا اینطوری می خوان زندگی مردم رو سر و سامون بدن؟ آیا نماینده ای که 1200 لیتر بنزین مفت می گیره، به خودش حتی زحمت فکر کردن به مشکلات مردم رو میده؟ من خودم به آاقای احمدی نژاد رأی دام و می دونم که ایشون انسان صادقی هستن، ولی اگه من بخوام از این رأی دفاع کنم در مقابل دوستانم، چی باید بگم؟ کاری دارم حز اینکه سرم رو بندازم پایین و ساکت باشم؟تو رو خودا به داد مردم برسید، که وقت مدرسه مشکلات صد برابر می شه. با تشکر از شما.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.